BIEDRĪBA “RETRO JAWA KLUBS Russian Latvian
Tēmas pārskats: Dubult gultnis kārbā 354-360 Двойной подшипник в коробку
Lietotājvārds:  Parole:    Reģistrēties |  Aizmirsi paroli

Biedrība “RETRO JAWA klubs” » Tehniskā sadaļa / Технический раздел » Dzinējs / Двигатель
Kurš šeit atrodas? 1 Viesis
 draugiem.lv Printēt tēmu
Dubult gultnis kārbā 354-360 Двойной подшипник в коробку
georgs64
Sveiki tauta.
Jaunums Latvijā, varu pieļaut ka pagidām pirmais eksperementālais eksemplārs.
Kad montē 634 kārbu 354 vai 360-taja dzinējā, ir iespēja iemānīt divrindu 205 gultni izejošam zobratam (sekundāra as).
Piemēram ka 634 un 638.
Ir iespēja iemānīt arī 354 blokos arī, ja blīvslēga vietā ļauj virpot otro sprost vietu.
Ne visiem 354 un 360 bloķiem tas izdosies, jo ir atškirība blivslēga vietā.
Ja ir dziļa blīvslēgu ligzda, tad jā, bet ja ir sekla blīvslēgu ligzda tad nē.
Katrā ziņa tas ir drošāk ne kā ar vienrindu gultni, bez šaubām.
Ņemiet par labu.
Paldies par ideju Aleksandram no Moģiļovas.

Наше, Вашим.
Новинка в Латвии, могу предположить что первый экспериментальный экземпляр.
Когда монтируите 634 коробку в 354 или 360-тый движок, то есть возможность втюхнуть двухрядный подшипник на вторичный вал.
Примерно как на всех 634 и на 638.
Ни всем картерам 354 и 360 это можно сделать, только тем картерам у которых глубокое гнездо под сальник.
Но есть и не глубокая посадка под сальник, тогда никак.
В любом случае это конструкция гораздо надёжнее чем однорядный подшипник, без сомнения.
Берите на вооружение.
Спасибо за идею Саше из Могилёва.

s017.radikal.ru/i439/1512/80/5193b35149b5.jpg

s018.radikal.ru/i510/1512/7f/525bacdf07db.jpg

s017.radikal.ru/i402/1512/08/dfdabd44f472.jpg

s015.radikal.ru/i331/1512/18/91d809014fa5.jpg

s019.radikal.ru/i607/1512/21/f2ce3f2571ff.jpg

s003.radikal.ru/i202/1512/7c/99b40ca82f61.jpg

s011.radikal.ru/i318/1512/73/58f73394f9d1.jpg

s020.radikal.ru/i721/1512/18/b872567fbb6d.jpg

s017.radikal.ru/i415/1512/ae/b52bb7a06f63.jpg

s019.radikal.ru/i607/1512/22/4f6396b4bd27.jpg

s014.radikal.ru/i326/1512/6d/7e6296a00eef.jpg

s017.radikal.ru/i407/1512/3f/e836f6c0ccfb.jpg

s017.radikal.ru/i443/1512/a3/dc80d7a10618.jpg


OKOKOK

Izmainījis(usi) georgs64, 02/12/2015 14:34
left  up  down
Aigars_R
Laba ideja un ar izdarāma. Šādi pārtaisot viss strādā labi. Par to ,ka šis būtu pirmatklājums Latvijā, teiktu ka nē. Kāds meistars (vārdu gan nezinu) labu laiku atpakaļ, šo jau bij izveidojis dzīvē.
Šo motoru es iegādājos 2008. gadā kopā ar motociklu. Motors skaitījās pēc kapitālā remonta, bet daudz izmantotais sarkanais hermētiķis radīja aizdomas, un tas tika izjaukts. Šajā dzinējā bija jau ielikta 634 ātrumkārba ar sekundārās vārpstas divrindu gultni.
Motoru pārlasīju, viss strādā labi, braucu un priecājos. Lai nebūtu tukši vārdi, pievienoju ar dažas bildes.
Aigars_R pievienojis attēlus

[113.14 kB]


[102.3 kB]


[99.13 kB]


[113.81 kB]


left  up  down
georgs64
Tāpēc ari rakstiju, ka varu pieļaut.
Bildēs es nepamanīju dubult gulni.
Zem sekundāras ass nevar saprast kas par gultnis.
Pamanīju gultņa bloķētāju, sen par to ari domāju, bet tomēr izmantoju gultņu līmi.
Kads tev ir bukses garums zem zvaigznes, tad es apmēram varēšu spriest.
Stendiņč gan ir pa superīgo, ka lai tikai viņu iedarbināt???
Var nolaist zemāk???

Izmainījis(usi) georgs64, 02/12/2015 22:09
left  up  down
Vilcins
Vaitad kada normala jawa jasparda ar kaju?
Piegaji, ar roku pa kikstarteri un ruc.
left  up  down
georgs64
Ar roku nav ne vainas, ja tev viņč tiko tiko bija darbināts.
Bet ja uz augsto, piedod, par roku es gan negribu dabūt.
Sekas gan ir smagas.

Izmainījis(usi) georgs64, 03/12/2015 00:05
left  up  down
Aigars_R
georgs64 rakstīja:
Tāpēc ari rakstiju, ka varu pieļaut.
Bildēs es nepamanīju dubult gulni.
Zem sekundāras ass nevar saprast kas par gultnis.
Pamanīju gultņa bloķētāju, sen par to ari domāju, bet tomēr izmantoju gultņu līmi.
Kads tev ir bukses garums zem zvaigznes, tad es apmēram varēšu spriest.
Stendiņč gan ir pa superīgo, ka lai tikai viņu iedarbināt???
Var nolaist zemāk???


Diemžēl tieši bilde ar konkrēto gultni man nav. Bukse bija uzlikta (bet nemērīju), no 634,638 ar šo modeļu zvaigznīti.
Vecās bukses izmēri mani neinteresēja, jo jau zināju, ka to pārtaisīšu ar gumijas o-ringa vietas rievu eļļas noplūdes novēršanai starp buksi un sekundāro vārpstu. Šādi ir iespēja novērst rūpnīcas konstrukcijas nepilnību šajā savienojumā.
Statīvs tika veidots ar domu tikai motora remontam, bet ne darbināšanai uz tā. Augstums neregulējās, bet motoru var apgriest pa 360 grādien, ar tā sagāzuma stāvokļa fiksāciju ik pa 45 grādiem.
Ja liek ātrumu kārbu no 634 modeļa, tad var likt (un ieteiktu) ari 634 primāro kloķvārpstas zobratu, dubulto ķēdi, un sajūga grozu. Iegūstam 634 motora zobratu attiecību. Šādi salikts motors gaitā ir patīkams, dinamisks.
Aigars_R pievienojis attēlu::

[110.52 kB]



Izmainījis(usi) Aigars_R, 03/12/2015 08:19
left  up  down
rediska
век живи век учись
left  up  down
georgs64
Par stendu skaidrs, laba štelle, restaurācijas procesā ļoti bieži trūkst vel divas rokas.
Par 634 kurvi es zināju sen, bet nekad to neizmantošu, jo tur vajag ja es nemaldos divās vietās frēzēt bloku skruvju stiprinajumos, un divrinda ķēde nav tik droša ka vienrinda.
Pārnesums arī ne mainās, jo 634 gan motora gan kurvim zvaigznes ir abas lielākās ne kā 360, tur ir tieši otrādi abi ir mazāki un ar to pašu nekas nemainās.
Ka saka katram ka patīk.
Par kārbu un kulisi, bez jautājumiem, bet 634 kurvis, zem jautājuma.


Aigars_R rakstīja: ka to pārtaisīšu ar gumijas o-ringa vietas rievu eļļas noplūdes novēršanai starp buksi un sekundāro vārpstu. Šādi ir iespēja novērst rūpnīcas konstrukcijas nepilnību šajā savienojumā.


No šās vietas drusku skaidrāk, neiebraucu.

Izmainījis(usi) georgs64, 03/12/2015 11:11
left  up  down
georgs64
Es daru vienkāršāk un droši.

s012.radikal.ru/i320/1512/5d/3a817fb7667d.jpg

s019.radikal.ru/i601/1512/eb/bcb26c54fe62.jpg

s019.radikal.ru/i611/1512/87/3cd7eba52ac4.jpg

s013.radikal.ru/i325/1512/06/7f429bb4f544.jpg

s019.radikal.ru/i640/1512/90/164c01c6e064.jpg
left  up  down
krezo1977
Двухрядную цепь в 360 без успокоителя использовать нельзя,
при малейшем провисании начинает есть картер.
Проверено.
left  up  down
georgs64
krezo1977 rakstīja:
Двухрядную цепь в 360 без успокоителя использовать нельзя,
при малейшем провисании начинает есть картер.
Проверено.


Именно да, иначе цепь лупит по литью резьбы для крепёжных болтов крышки.
left  up  down
georgs64
HaaHaaHaa
left  up  down
Aigars_R
georgs64 rakstīja:
Par 634 kurvi es zināju sen, bet nekad to neizmantošu, jo tur vajag ja es nemaldos divās vietās frēzēt bloku skruvju stiprinajumos, un divrinda ķēde nav tik droša ka vienrinda.
Pārnesums arī ne mainās, jo 634 gan motora gan kurvim zvaigznes ir abas lielākās ne kā 360, tur ir tieši otrādi abi ir mazāki un ar to pašu nekas nemainās.
Aigars_R rakstīja: ka to pārtaisīšu ar gumijas o-ringa vietas rievu eļļas noplūdes novēršanai starp buksi un sekundāro vārpstu. Šādi ir iespēja novērst rūpnīcas konstrukcijas nepilnību šajā savienojumā.

No šās vietas drusku skaidrāk, neiebraucu.


Par to, ka liekot 634 sajūga grozu, ir jānofrēzē no bloka sajūga vāka skrūvju vietas lējuma es zinu, ko ar izdarīju. Citādāk nemaz nevar uzlikt. Blokam tur gaļas pietiek. Nomainot laicīgi izstieptu motora ķēdi, domāju, ka nekas tik traki netiks izbersts, kā tika minēts. Domāju, ka apiešos bez minētā ķēdes mierinātāja palīdzības.
Par to, ka divrindu ķēde nav tik droša kā vienrindu es iebildīšu. Pamatojums - kāpēc tad tā tiek likta uz 643 / 638 modeļu motoriem, kuriem jaudas parametri ir lielāki par 360 modeļa motoru.
Biju domājis, ka divrindu ķēde parādījās pie 634 modeļa motora izstrādes, bet atradu info, ka tā jau ir tikusi izmantota 60-tajos gados sporta JAWA motociklu motoros, ar motora zobratu attiecību 47:29.

Par pārnesumu attiecību kā Tu saki, tā īsti nav.Tas ir atšķīrīgs:
360 motors: grozs= 45z un zobrats= 27z, tas būtu 45:27 = 1,666:1
634 motors: grozs= 47z un zobrats= 29z, tas būtu 47:29 = 1,620:1

Sekundārās vārpstas bukses blīvēšana ar o-ringa palīdzību, tiek izmantots šis paņēmiens lielākai daļai sporta motociklu. Bukses vienā galā ir izvirpota rieva kur iegulties o-ringam. Šis gumijas riņķis nostājās starp gultņa iekšējo aboimu un buksi ar uzspīli, līdz ar to noblīvē eļļas noplūdi starp vārpstu un buksi. Buksi izmantoju gatavu no sporta motocikla un 0-ringu arī, citu blīvslēgu, un uzvirpoju trūkstošā garuma kompensācijas palāksni.

Izmainījis(usi) Aigars_R, 06/12/2015 13:51
left  up  down
georgs64
Es ne par to pārnesumu saku.
Divas mazas zvaigznes ar vāju motoru un divas lielas zvaigznes ar stiprāko motoru, pārnesums nemanīsies.
Omītes dzinēis ir par vāju priekš lielāka zvaigznes pārnesuma.
Tad ir vienkāršk uzlikt velkošo zvaigzni 18 vai 19 zobiem un min tālāk.

Izmainījis(usi) georgs64, 06/12/2015 19:48
left  up  down
Pāriet uz forumu:
 
Līdzīgas tēmas
Lietotājvārds:  Parole:    Reģistrēties |  Aizmirsi paroli

Tēmas Forums Atbildes Pēdējie ziņojumi
karba 638 Dzinējs / Двигатель 9 29/07/2018 16:27
Kārba no 638 - BOMBA - Коробка от 638 Dzinējs / Двигатель 1 13/06/2018 10:42
Dubult gutnis kārba 360 Двухрядный подшипник в коробке Dzinējs / Двигатель 5 07/05/2018 23:46
Kārba Dzinējs / Двигатель 16 12/09/2013 22:38
Jawa 354 kārba Dzinējs / Двигатель 3 22/07/2013 20:34

Pastāstīt citiem
Lietotājvārds:  Parole:    Reģistrēties |  Aizmirsi paroli

URL:
BB-Code:
HTML:
Pievienot:
Share |

Izstrādāts uz Pimped-Fusion.
RETRO JAWA © 2018
Kontakti
Pielāgošana ngt.lv